tiistai 12. maaliskuuta 2013

Vauvan tossut

Vauvatavaraa on puikoilta lähtenyt nyt ennätystahtia. Lähipiirissä on hurjasti vauvanodotusta ja pitäähän tulokkaille neuloa jos jonkinlaista pientä. Olen lapsesta asti selaillut Mary Oljen Kauneimmat käsityöt  -kirjoja ihastuksesta huokaillen. Tämä tossumalli oli jostakin syystä jäänyt mieleeni ja näitä sitten lähdinkin tekemään. Huh, mikä projekti se lopulta olikaan! Ainoat tarpeeksi pienet puikot( 2½) jotka omistin, olivat vähän ajan kuluessa kärsineet ja vääntyilleet ja taisivat kärsiä vähän enemmän minun noita väsäillessä. Pienet puikot ja ohut lanka ei taida olla ihan minun juttuni. Olen tottunut tekemään kaiken puisilla pyöröpuikoilla, eikä metalliset ylipitkät puikot tuntuneet sopivan käteen sitten millään. Ja aikaakin näihin kului varmaan triplasi aikuisten sukkiin verrattuna! Mutta tulipahan tehtyä! Ja kivathan niistä tuli. Mutta toisia en kyllä tee ennenkuin olen ehtinyt unohtaa, millainen projekti tuo olikaan..

Ohje: Kirjasta Kauneimmat käsityöt 1
Lanka: Novita Pikkusisko

 



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti